Ubieranki logopedyczne – do utrwalania głosek S, Z oraz SZ, Ż, CZ

Zabawa polega na utrwalaniu wymowy zawartych w rysowankach słów niejako “przy okazji”. Starsze dzieci mogą rysować same, nazywając części garderoby (oczywiście podpowiadamy im nazwy ubrań zawierające ćwiczone głoski). Młodsze dzieci, które nie potrafią jeszcze dobrze rysować mogą tylko obserwować, jak rysuje dorosły i nazywać części garderoby – na zasadzie zgadywania. Młodszym dzieciom możemy pomóc w rysowaniu prowadząc ich rękę. To przy okazji świetne ćwiczenie grafomotoryczne.

Co będzie potrzebne?

    • Pisaki suchościeralne (najlepiej wybrać pisaki do białych tablic – są bardziej trwałe niż te załączane do książeczek, no i przede wszystkim różnokolorowe),
    • Gąbeczka lub niewielka szmatka do ścierania,
    • Ofertówka z bezbarwnej folii (zwykłe koszulki do dokumentów zbytnio się do tego nie nadają, ponieważ za bardzo marszczą się pod flamastrem).

Jak się bawić?

Ściągamy szablony Sabinki i Szymka (uwaga: to dwa osobne pliki). Drukujemy i wkładamy do ofertówki. No i zabieramy się do rysowania!

Paradoksy ubraniowe

Fajnym elementem urozmaicającym tę zabawę jest rysowanie “paradoksów ubraniowych” czyli zestawienie w jednym rysunku czegoś, co do siebie nie pasuje. Na przykład piżama i kalosze. Wówczas rozmowa z dzieckiem dotyczy właśnie tego, co nie pasuje i dlaczego.

Lista elementów stroju –  słów do utrwalania (zapisana u góry obu szablonów) nie jest zamknięta, ani wyczerpana. Na pewno podczas zabawy przyjdą Wam do głowy kolejne elementy garderoby, które można dorysować postaciom (oczywiście zawierające ćwiczone głoski syczące lub szumiące).

Dzieci bardzo lubią tę zabawę. Poniżej możecie pooglądać nasze modowe “dzieła”. 😉

pisaki

pomoce logopedyczne do druku - ubieranki logopedyczne

pomoce logopedyczne do druku - ubieranki logopedyczne

pomoce logopedyczne do druku - ubieranki logopedyczne

pomoce logopedyczne do druku - ubieranki logopedyczne

pomoce logopedyczne do druku - ubieranki logopedyczne

pomoce logopedyczne do druku - ubieranki logopedyczne

Dodaj komentarz