suwak logopedyczny do R

Suwak logopedyczny do utrwalania głoski R

Godne uwagi? Podaj dalej: Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Print this page
Print

Swego czasu dużym powodzeniem cieszył się suwak logopedyczny Żabka. Tym razem wracam do korzeni i umiłowania prostoty. Czasem mam przesyt „strzelających fajerwerkami” pomocy logopedycznych. Mnogość kolorów, form i kształtów przyprawiają o zawrót głowy!

Tymczasem u dzieci, mających szeroko rozumiane trudności językowe, niejednokrotnie występuje problem z percepcją wzrokową. Wówczas potrzeba pomocy prostych, nierozpraszających uwagi zbędnymi szczegółami. Oto taki właśnie suwak logopedyczny do utrwalania głoski R w najbardziej popularnych zbitkach spółgłoskowych wraz z samogłoskami.

Suwak logopedyczny do utrwalania głoski R

Wydrukuj wersję kolorową lub czarno-białą. Laminowanie jest tu wskazane dla większej trwałości. Korzystaj! Dzięki tym suwakom stworzysz najbardziej popularne połączenia z samogłoskami zbitek spółgłoskowych z głoską [R]. W czasie ćwiczeń możesz wykorzystać dwa paski z samogłoskami lub tylko jeden, wsuwając go po prawej lub lewej stronie. Najprostszy sposób wykorzystania: uczący się czyta lub powtarza logatomy.

suwak logopedyczny do R
suwak logopedyczny do R
suwak logopedyczny do R
suwak logopedyczny do R

Gra słowotwórcza z suwakami

Takie suwaki można wykorzystać do gry słowotwórczej: uczestnicy wyszukują w swojej pamięci i zapisują jak największą ilość słów z danym połączeniem. Przykład: ustawiamy suwak na połączenie „u-br-a”. Każdy z uczestników musi je na głos wypowiedzieć, a następnie notuje na kartce jak najwięcej słów z zawierających to połączenie: ubranie, ubrany, ubrać. Po upływie określonego czasu na przygotowanie, każdy odczytuje swoje słowa. Gracze otrzymują punkty za „wymyślenie” słów (np. jedno słowo – jeden punkt). Można też ustanowić dodatkowy punkt za poprawne wypowiedzenie wszystkich słów, biorąc pod uwagę zróżnicowane możliwości uczestników. Można urządzić rywalizację o punkty jeśli uczestnicy są na podobnym poziomie zaawansowania w nauce lub kryterium ścigania się ze sobą samym. Wówczas powtarzamy grę kilka razy w różnych dniach i sprawdzamy, czy zmieniła się liczba uzyskanych przez gracza punktów.

Jeśli macie jakieś pomysły na inne zabawy z suwakami, podzielcie się proszę pod tym wpisem.

Magda Tomczyk