#logolive – Jak opracować wyniki logopedycznych badań przesiewowych

Przebrnęłaś przez pierwszy etap pracy logopedycznej w roku szkolnym – logopedyczne badania przesiewowe. Przez Twój gabinet przewinął się tabun dzieci. Myślisz, że najtrudniejsze masz za sobą? Hm… Ja myślę, że łatwo już było. Teraz dopiero zaczyna się układanie trudnych puzzli. 

We wrześniu miałam przyjemność poprowadzić kolejne spotkanie #logolive dla członków grupy Logopedia Praktyczna. Webinar jest o tym jak podejść do badań przesiewowych, by zmniejszyć trudności z ich opracowaniem a także o tym, co zrobić z uzyskanymi wynikami badań przesiewowych.

Poruszane problemy:

  • w jaki celu robimy badania przesiewowe?
  • jakiej pomocy w przedszkolach i szkołach udzielają logopedzi?
  • jak dbać o standaryzację przebiegu badania przesiewowego?
  • jakie informacje o dziecku pomagają uzyskać badania przesiewowe?
  • o narzędziu do zbierania wyników badania przesiewowego,
  • o tym, co zrobić z wynikami badań przesiewowych, by zorganizować dalsze etapy pracy logopedycznej?
  • kiedy zakwalifikować na terapię, a kiedy objąć opieką profilaktyczną?
  • co zrobić, jeśli dziecko nie chce się dać przebadać?
  • co to jest rozproszony zespół?